Med strukturert oppvarming, basistrening og god teknikk kan skader unngås

De fleste volleyballskader kan knyttes til tre kroppsdeler: Skulder, rygg og ankelen. Forskning viser at du ved å trene disse kroppsdelene reduserer skaderisikoen med 50 %. På denne siden finner du øvelsene som hjelper deg til å holde deg skadefri. En hyggelig bivirkning er at de også gjør deg til en sterkere volleyballspiller.

Volleyball

INNLÆRING AV RIKTIG TEKNIKK

Det er mindre sannsynlighet for at du pådrar deg en skade hvis du har brukt tid på lære riktig teknikk. Da har du et godt grunnlag å bygge videre på. 

BEDRE PRESTASJONER MED BASISTRENING

Med basistrening blir du sterkere og kan utføre bevegelsene på en bedre måte. Det reduserer risikoen for skader. Laster du ned Skadefri-appen, så har du med deg øvelsene overalt.

Exercises

  • Nivå 1

    12 Øvelser Last ned pdf

    Programmet består av tre nivåer. Når du mestrer øvelsene på det første nivået, er det på tide å gå videre til neste.

  • Nivå 2

    12 Øvelser Last ned pdf

    Programmet består av tre nivåer. Når du mestrer øvelsene på det første og andre nivået, er det på tide å gå videre til det tredje.

  • Nivå 3

    11 Øvelser Last ned pdf

    Programmet består av tre nivåer. Når du mestrer øvelsene på alle nivåene, er det viktig å fortsette å gjør dem hver uke for holde effekten ved like.

Related Articles