Bli bedre!

Skadeforebyggende trening reduserer skaderisikoen – samtidig som det gjør deg bedre.

Svømming

Unngå skulderskader

Når skuldermusklene samarbeider godt, sitter skulderkulen midt i leddet, og skulderbladet er i god posisjon til enhver tid. Ved å trene disse musklene, forebygger du skader samtidig som du blir en bedre svømmer.

Ny teknikk? Vær obs!

Utøvere med begynnende skuldersmerter vil ofte endre svømmetaket sitt ubevisst. Eksempler på slike endringer kan være lave albuer, bredere armer osv. Det er lurt å følge nøye med på dette.

Bruk øvelsesprogrammet, da vel

Enten som basistrening eller oppvarming før en svømmeøkt. Laster du ned appen, så har du programmet med deg overalt.

Hold deg skadefri

Exercises

  • Nivå 1

    5 Øvelser Last ned pdf

    Programmet består av tre nivåer. Når du mestrer øvelsene på det første nivået, er det på tide å gå videre til neste.

  • Nivå 2

    6 Øvelser Last ned pdf

    Programmet består av tre nivåer. Når du mestrer øvelsene på det første og andre nivået, er det på tide å gå videre til det tredje.

  • Nivå 3

    6 Øvelser Last ned pdf

    Programmet består av tre nivåer. Når du mestrer øvelsene på alle nivåene, er det viktig å fortsette å gjøre dem hver uke for holde effekten ved like.

Related Articles