Bli bedre!

Skadeforebyggende trening og belastningsstyring reduserer skaderisiko.

Svømming

Unngå skulderskader

Et godt samspill av muskulaturen i skulderen sikrer at skulderkulen er midt i leddet, og at skulderbladet er i god posisjon til enhver tid. Trening av disse musklene forebygger skader og gjør deg til en bedre svømmer. 

Vær obs ved endring av teknikk

Utøvere med begynnende smerter i skuldrene vil endre svømmetaket ubevisst. For eksempel vil en lav albue i overgangsfasen i crawl være et tegn på begynnende skulderplager. Andre eksempler er bredere armer i den forberedende fasen eller tidlig avslutningsfase.

Bruk øvelsesprogrammet da vel

Enten som basistrening eller oppvarming før en svømmeøkt. Laster du ned appen, så har du programmet med deg overalt.

Hold deg skadefri

Exercises

  • Nivå 1

    4 Øvelser Last ned pdf

    Programmet består av tre nivåer. Når du mestrer øvelsene på det første nivået, er det på tide å gå videre til neste.

  • Nivå 2

    5 Øvelser Last ned pdf

    Programmet består av tre nivåer. Når du mestrer øvelsene på det første og andre nivået, er det på tide å gå videre til det tredje.

  • Nivå 3

    5 Øvelser Last ned pdf

    Programmet består av tre nivåer. Når du mestrer øvelsene på alle nivåene, er det viktig å fortsette å gjøre dem hver uke for holde effekten ved like.

Related Articles