Bli bedre!

Skadeforebyggende trening og belastningsstyring reduserer skaderisiko.

Golf

Trening med mening

Vær fokusert på hva du prøver å forbedre når du trener på ulike slag. Da kan du slå færre slag per treningsøkt, slik at belastningen på muskler og ledd reduseres samtidig som du lærer bedre teknikk.

Håndledd og hofter er utsatt

Elitespillere slår mange like slag, spesielt håndledd og hofter blir da utsatt for gjentatt belastning. I treningsprogrammet finner du derfor spesifikke øvelser for å forebygge plager fra disse kroppsdelene.

Bli en bedre spiller

Programmet er laget i samarbeid med Team Norway Golf. Hensikten med øvelsene er å forebygge skader og øke fysisk prestasjon, slik at du blir en bedre spiller. Last ned appen, så har du øvelsene med deg overalt.

Hold deg skadefri

Exercises

  • Nivå 1

    5 Øvelser Last ned pdf

    Programmet består av tre nivåer. Når du mestrer øvelsene på det første nivået, er det på tide å gå videre til neste.

  • Nivå 2

    5 Øvelser Last ned pdf

    Programmet består av tre nivåer. Når du mestrer øvelsene på det første og andre nivået, er det på tide å gå videre til det tredje.

  • Nivå 3

    6 Øvelser Last ned pdf

    Programmet består av tre nivåer. Når du mestrer øvelsene på alle nivåene, er det viktig å fortsette å gjør dem hver uke for holde effekten ved like.

Related Articles